Zestaw ćwiczeń dla oczu

Kompleks №1 (na bazarze)

Oryginalna pozycja stojąca.

weź głęboki oddech, po czym pochylił się na pokrycie biurka, wydech (powtórz 5 razy);

Mocno zmrużył oczy, a następnie otworzyć (4 razy);

ręce na talii, odwracając głowę w bok, patrząc na przemian po prawej i lewej ręki (4 – 5 raz_;

najpierw na pokładzie przez 2-3 sekund, a następnie na czubku palca przed 3-5 sekund (5-6 razy);

Ramiona wysunięta do przodu, pomimo czubkach palców, wychowywać je i niższe (5 – 6 razy);

• trzymając palec wskazujący prawej ręki w porę, by trzymać rękę od lewej do prawej (4 – 5 razy) ("Wahadło)
  • Kompleks №2

Ćwiczenia Avetisova (1985). Składają się one z trzech grup ćwiczeń. Oryginalna pozycja stojąca. Grupa pierwsza (aby poprawić krążenie krwi i płynu w gałce ocznej)

Ćwiczenie 1. somknite powieki obu oczu przez 3-5 sekund, a następnie otworzyć je na 3-5 sekund; Powtórz 6-8 razy.

Ćwiczenie 2. Szybkie miganie z obu oczu na 10-15 sekund, a następnie powtarzać nawet 3-4 razy w odstępach 7-10 sekund.

Ćwiczenie 3. somknite powieki obu oczu i palcem wskazującym odpowiedniej strony masować je ruchem okrężnym przez jedną minutę. Ćwiczenia rozluźnia mięśnie i poprawia krążenie.

Ćwiczenie 4. somknite powieki obu oczu i trzy palce odpowiednie ręce lekko naciśnij gałki ocznej przez górną powieką przez 1-3 sekund; Powtórz 3-4 razy.

Ćwiczenie 5. Naciśnij palce wskazujące każdej skóry dłoni skron odpowiednie grzbiety i zamknąć oczy i palce powinny oprzeć mięśnie górnych powiek i czoła; Powtórz 6-8 razy.

Grupa II (wzmocnić mięśnie oczu)

Ćwiczenie 1. Powoli przesuwaj wzrok od podłogi do sufitu iz powrotem, bez zmiany pozycji głowy; Powtórz 8-12 razy.

Ćwiczenie 2. Powoli przesuń widok w lewo, w prawo iz powrotem; Powtórz 8-10 razy.

Ćwiczenie 3. Powoli przesuń widok w prawo-up, a następnie w lewo, w dół i do tyłu, a następnie skręcić zabytków na drugiej przekątnej – lewa w górę, w prawo iw dół iz powrotem; i tak – 8-10 razy.

Ćwiczenie 4. Zrób ruch kołowy w jednym oku, a następnie drugą stronę i powtórzyć 4-6 razy.

Trzecia grupa (poprawa zakwaterowanie – zdolność obiektywu do zmiany kształtu, to jest bardziej lub mniej wypukłe, a zatem silniejszy lub słabszy wejściem oko załamują promienie słońca). W tej grupie ćwiczenia wykonywane są z pozycji stojącej.

Ćwiczenie 1. Spójrz do przodu z obu oczu przez 2-3 sekund, a następnie patrzy na palec prawej ręki, umieszczenie go w twarz do poziomu nosa w odległości 25-30 cm, aw ciągu 3-5 sekund ręcznie niższa; powtórz 10-12 razy.

Ćwiczenie 2: Korzystanie oba oczy widzą 3-5 sekund na palec wskazujący lewej dłoni, wydłużona twarz, a następnie zginanie ramienia zbliża palec do nosa się tak długo, jak palec zaczyna widelca; i tak – 6-8 razy. Wykonywanie ułatwia pracę w bliskim sąsiedztwie.

Ćwiczenie 3. W ciągu 3-5 sekund, zobaczyć z obu oczu na palec wskazujący prawej wyciągniętą ręką, a następnie pokryć lewe oko lewy na 3-5 sekund, a prawą ręką w tym czasie zgięcia i wyprostu. Zrób to samo, zamykając prawą rękę na prawym oku; Powtórz 6-8 razy.

Ćwiczenie 4. To nazywa się „znak na szybie.” Od 30-35 cm od szyby okna, załóż na poziomie oczu średnicy okrągłe kolorowe etykiety 3-5 mm. następnie od linii wzroku poprzez znak, znak dla wizualnej mocowania dowolnego obiektu. Zobacz, bez zdejmowania soczewek z obu oczu na znaku przez 1-2 sekund, a następnie przesunąć widok planowanego obiektu na 1-2 sekund, a następnie włącz go wzrokiem przetłumaczyć etykiety, a następnie obiekt.

W ciągu dwóch pierwszych dni – 5 minut, inne dni – 7 minut. Powtarzają się regularnie w odstępach 10-15 dni. Ćwiczenia mogą być wykonywane nie tylko dwa, ale jedno oko 2-3 razy dziennie.

Kompleks №3

Zestaw ćwiczeń dla oczu ćwiczeń dla uczniów w wieku 10-17 lat:

– Ip – Siedzi się w biurku. Głęboki oddech. Pochylając się, na pokrycie biurka, wydech. Powtórz 5-6 razy;

– Ip – Siedzi się w biurku. Zamknął oczy, zacisnął powieki oczy, a następnie otwarty. Powtórz 5-6 razy;

– Ip – Siedzi, ręce na pasie. Odwróć głowę w prawo, spojrzeć na prawym łokciu. Powracają do położenia początkowego. Powtórz 5-6 razy;

– Ip – Przeglądanie. Podniósł oczy, aby je ruchem okrężnym w prawo, potem w lewo. Powtórz 5-6 razy;

– Ip – Siedzi, ręce do przodu. Spójrz na czubkach palców, rąk do góry. Oddech. Monitorowanie ramiona, nie podnosząc głowy.

Ręce w dół. Wydech. Powtórz 4-5 razy;

– Ip – Przeglądanie. Spójrz prosto na tablicy 2-3 sekund. przeniesienia spojrzeć na czubek nosa przez 3-5 sekund. Powtórz 6-8 razy;

– Ip – Siedząc z zamkniętymi oczami. W ciągu 30 sekund. masować powieki palcami indeksu.

Ustaw №4

Opcja 1.

1. Zamknij oczy, znacznie napinając mięśnie oczu do 1 – 4, a następnie otworzyć oczy, zrelaksować mięśnie oczu, spojrzeć w dal z wynikiem 1 – 6. Powtórz 4 – 5 razy.
    2. Spójrz na nosa i oczu trzymać Wynik: 1 – 4. Przed zmęczenie oka, aby nie doprowadzić.

Następnie otwórz oczy, spójrz w dal na Wyników 1 – 6. Powtórz 4 – 5 razy.

3. Nie odwracając głowy, aby wyglądać dobrze i naprawić spojrzeć na wynik 1 – 4, a następnie spojrzeć w dal na prawo do 1 – 6. Podobnie przeprowadzonych ćwiczeń, ale z mocowania oczy w lewo, w górę iw dół. Powtórz 3 – 4 razy.
    4. Aby szybko przejść na przekątnej widzenia: aż – w lewo w dół, a potem prosto do odległości na wynik 1 – 6; a następnie w lewo w prawo w dół i w górę spojrzeć w dal na Wyników 1 – 6. Powtórz 4 – 5 razy.

Opcja 2.

1. Zamknij oczy, bez wysiłku mięśnie oczu, do 1 – 4, z szeroko otwartymi oczami i spojrzeć w dal na Wyników 1 – 6. Powtórz 4 – 5 razy.
    2. Spójrz na czubku nosa do 1 – 4, a następnie przełożyć patrzeć w dal na Wyników 1 – 6. Powtórz 4 – 5 razy.
    3. Nie odwracając głowy (głowa z prawej), należy zwolnić ruch kołowy oczami w górę prawej i lewej w dół w przeciwnym kierunku: w górę w lewo, w dół, w prawo. Następnie spojrzeć w dal na Wyników 1 – 6. Powtórz 4 – 5 razy.
    4. Gdy stała głowy tłumaczyć wzrok go na zatrzaskowy Wynik 1 – 4 w 1 – maksymalnie 6 prostej; Następnie w podobny sposób w dół w prawo, w lewo, w prawo, w lewo, w prawo. Uruchom ruch po przekątnej w obydwu stron tłumaczeniowych oczu bezpośrednio na wynik 1 – 6. Powtórz 3 – 4 razy.

Opcja 3.

1. Trzymaj głowę prosto. Pat, bez wysiłku mięśnie oczu, kosztem 10 – 15.
    2. Nie odwracając głowy (głowa z prawej) z zamkniętymi oczami, popatrz w prawo dla 1 – 4, a następnie w lewo na wynik 1 – 4, a tuż przy wyniku 1 – 6. Podnieś oczy na wynik 1 – 4, niżej na wynik 1 – 4 i patrzeć bezpośrednio przekłada się na 1 – 6. Powtórz 4 – 5 razy.
    3. Zobacz na palec wskazujący, usunąć z oka w odległości 25 – 30 cm, 1 – 4, a następnie przełożyć wzrok w dal na Wyników 1 – 6. Powtórz 4 – 5 razy.
    4. Na średnim tempie zrobić 3 – 4 ruch kołowy po prawej stronie, to samo z lewej i rozluźnij mięśnie oczu, by spojrzeć w dal na Wyników 1 – 6. Powtórz 1 – 2 razy.

Dla zapobiegania zmęczeniu wizualnej i ogólnym podczas pracy przy komputerze, należy przeprowadzić szereg ćwiczeń dla oczu, które są wykonywane siedzącej lub stojącej, tyłem do ekranu monitora na rytmicznym oddechu, przy maksymalnej amplitudzie ruchów gałek ocznych. Regularne przeprowadzanie ładowania dla oczu i fizkultminutok skutecznie redukuje energię elektryczną wizualny i statycznej.

1. Zamknij oczy, znacznie napinając mięśnie oczu, na 1-4, a następnie otworzyć oczy, zrelaksować mięśnie oczu, spojrzeć w dal na 1-6. Powtórz 4-5 razy.
    2. Spójrz na nosa i oczu, aby pomieścić 1-4. Zmęczenie oczu nie przyniesie.

Następnie otwórz oczy, spójrz w dal na 1-6. Powtórz 4-5 razy.

3. Nie odwracając głowy, aby wyglądać dobrze i naprawić spojrzeć na 1-4. Następnie wzrok w prawo na 1-6. Podobnie przeprowadzone ćwiczenia, ale z mocowania oczy w lewo, w górę, w dół. Powtórz 3-4 razy.
    4. Przekłada szybko Spoglądam przekątnej: do prawej – w lewo w dół, a potem prosto do odległości na 1-6; a następnie w lewo w górę – w prawo w dół i spojrzeć w dal na 1-6. Powtórz 4-5 razy.

Metodologia Isajew

Są chwile, kiedy ćwiczenia dla oczu muszą wykonywać nie siedzi lub stoi, i leżąc. Większość z nich dostępna w następujących przypadkach, zaproponowała skomplikowane. W nim, każdy z czterech ćwiczenia wykonywane w obu oczach, pierwsze 5 sekund, to dodanie każdego dnia przez jedną sekundę, dostosowania go do 1-2 minut czasu.

Ćwiczenie 1. Oba oczy patrząc na czubku nosa. Time – jak wspomniano powyżej.

Ćwiczenie 2. Spójrz w górę – do przestrzeni pomiędzy brwiami.

Ćwiczenie 3. Spójrz na lewym ramieniu.

Ćwiczenie 4. Spójrz na swoim prawym ramieniu.

Ćwiczenie 5. Dokonuje się w inny sposób: w obu oczach obrócić w prawo, ustalając oczy na przestrzeni między brwiami i czubka nosa, a następnie zrobić to samo w przeciwnym kierunku – w lewo; powtórz 4-5 razy.